Algemene ledenvergadering 2023

Email: oostwoud.m2@gmail.com
www.hsvonderons.mijnhengelsportvereniging

___________________________________________________________________
Opgericht 24 februari 1930, Koninklijk goedgekeurd 29 augustus 1955.
KvK 40045834. Bankrekening NL32RABO0359218415, BIC: RABONL2U

Notulen Algemene Ledenvergadering HSV Onder Ons, 22 februari 2023

Aanwezig:
Bestuursleden: Hans Kamps, Henk van Tellingen en Meine Oostwoud.
Leden: Riekent Veltman, Willem Kloppenborg, Luuk Houkes en Ferdi Berends.
Afwezig met kennisgeving: Gezinus Zwols en Harm Mölder.

1.Opening.
De voorzitter opent de vergadering met hartelijk welkom, al is de opkomst wel weer erg minimaal.

2.Vaststellen agenda.
Toevoeging bij punt 11: Riekent Veltman is bereid om toe te treden tot het bestuur en dit vraagt nog om een goedkeuring van de vergadering.

3.Ingekomen stukken.
Afzeggingen ontvangen van: Gezinus Zwols en Harm Mölder.

4.Notulen Algemene Ledenvergadering d.d. 28 maart 2022 en Extra ledenvergadering d.d. 14 september 2022.
Er zijn geen op- of aanmerkingen op de notulen van beide vergaderingen en deze worden onder dankzegging goedgekeurd.

5.Jaarverslag secretaris 2022.
Het jaarverslag wordt onder dankzegging goedgekeurd. De voorzitter geeft nog een toelichting op de status van de vissteigers n.l.
•Aanvraag voor toestemming is ingediend door Sportvisserij Groningen Drenthe op 6 januari 2023 bij het Waterschap en de gemeente Coevorden.
•Het waterschap Vechtstromen heeft reeds piketjes gezet bij de 2 beoogde plaatsen en vanuit het waterschap in Sleen gaat er een positief advies naar de directie in Almelo.
•De gemeente Coevorden heeft nog geen beslissing kenbaar gemaakt maar dient binnen 8 weken een beslissing te sturen.
•Kosten aanvraag en onderhoud komen voor rekening van de Sportvisserij Gr./Dr.

6.Financieel jaarverslag 2022.
De penningmeester geeft tekst en uitleg over de wijze van ontvangst en betaling van de contributies. In 2022 is er toch weer een batig saldo van bijna € 900,-
Op de spaarrekening staat ruim € 5300,- en de rekening courant meer dan € 13.000,- wel zal er nog afrekening volgen van de ca. 250 leden à € 25,-

7.Begroting 2023.
De bulk in het toenemen van online aanmeldingen van nieuwe leden neemt wel sterk af, maar Onder Ons heeft voldoende inkomsten van de ca. 250 leden plus eventuele aanmaningskosten.
De voorzitter bedankt Henk voor het financiële verslag en de begroting.

8.Verslag Kascommissie.
Harm Mölder en Luuk Houkes hebben de boeken bij de penningmeester gecontroleerd en in orde bevonden en ze vragen de vergadering om de penningmeester décharge te verlenen.
De vergadering gaat akkoord.
Luuk Houkes spreekt zijn waardering uit over de verrichte werkzaamheden van het hele bestuur, op afstand lijkt het zo simpel maar het moet wel allemaal gebeuren.
De voorzitter bedankt Harm en Luuk voor de controle.

9.Verkiezing kascommissie.
Harm Mölder heeft 2 jaar meegewerkt aan de kascontrole en is dus aftredend, de kascommissie zal nu bestaan uit Luuk Houkes en Ferdi Berends.
Willem Kloppenborg is bereid om reserve te zijn.

10.Vaststellen contributie.
De vergadering is akkoord om de contributie voor 2023, zoals door het bestuur is voorgesteld, niet aan te passen.

11.Verkiezing bestuur.
Er zijn geen tegenkandidaten ingediend voor de aftredende Hans Kamps dus is Hans bij deze herbenoemd voor 3 jaar.
Riekent Veltman heeft vorig jaar, na de ledenvergadering, toegezegd dat hij wel plaats wil nemen in het bestuur. De vergadering gaat hiermee akkoord zodat het bestuur nu uit 4 personen bestaat.
De voorzitter heet Riekent welkom en het bestuur zal met Riekent overleggen over een taak.

12.Prijsuitreiking competitie 2022.
De penningmeester heeft enveloppen met geld voor de deelnemende leden aan de viscompetitie van 2022 meegenomen die door de voorzitter worden uitgedeeld.
Harm Mölder is de winnaar van 2022. Riekent Veltman heeft de zwaarste vis gevangen en krijgt daarvoor een extra beloning.

13.Voorstel competitie 2023.
De voorgestelde datums voor de competitie in 2023 wordt goedgekeurd.
De 1e wedstrijd is op zaterdag 13 mei en de laatste op zaterdag 12 augustus, daar tussen gaan we elke dinsdagavond vissen.
We sluiten het geheel af op zaterdag 19 augustus en gaan na afloop snert eten bij restaurant Wielens in Noord-Sleen. Dat betekent dat we het aanbod van Jan Assen om bij hem in de schuur te gaan barbecueën niet aannemen.

14.Rondvraag.
Meine: Ik zou graag zien dat iemand de website eens gaat optimaliseren en bijhouden m.b.t. nieuws etc. De voorzitter zou Ferdi Berends daarvoor benaderen, Ferdi wil niet een nieuwe site bouwen maar wil wel eens bij de secretaris gaan kijken hoe e.e.a. op te lossen is, daarvoor gaan we een afspraak maken.

15.Sluiting
De voorzitter kan de vergadering om 21.00 uur sluiten, hij bedankt allen voor zijn inbreng en wenst iedereen een goed visseizoen en goede gezondheid toe.