Wedstrijdreglement

Wedstrijdreglement voor de competitie van HSV Onder Ons te Sleen

1. Het wedstrijdreglement is goedgekeurd door de leden van de HSV onder Ons te Sleen.
2. Het wedstrijdschema en de mogelijke te bevissen water wordt jaarlijks, tijdens de Ledenvergadering, gepresenteerd door het bestuur. Vaststelling en goedkeuring gebeurt door de leden.
3. Het viswater voor een competitiewedstrijd wordt door wedstrijdcommissie bepaald.
4. De visstek wordt door loting bepaald.
5. Er wordt gevist vanaf aankomst bij het water tot de afgesproken tijd.
6. Er mag met één hengel gevist worden, hengelkeuze is vrij. Een 2e hengel met een cupset mag niet gelijktijdig met de wedstrijdhengel boven het water zijn.
7. Gebruik van een stalen leefnet is niet toegestaan.
8. Snoek, snoekbaars en paling tellen niet mee voor de uitslag.
9. Vis die in het schepnet is op de afgesproken tijd om te stoppen telt mee voor de uitslag.
10. Voeren, voor en tijdens de wedstrijd mag naar eigen inzicht.
11. Gebruik van een katapult is verboden.
12. Het gewicht bepaalt de uitslag. Bij gelijk gewicht zijn beiden op dezelfde plaats geëindigd.
13. Bij calamiteiten kan de wedstrijdcommissie de wedstrijd inkorten, bijv. i.v.m. slecht weer.
14. Tien wedstrijden met de hoogste score, van de te houden vijftien wedstrijden, tellen mee voor de einduitslag.
15. In gevallen waar dit reglement niet in voorziet beslist de wedstrijdcommissie.
16. De vereniging of wedstrijdcommissie is niet aansprakelijk voor overtredingen, vermissing, schade veroorzaakt aan derden of door derden, tijdens, voor of na afloop van de wedstrijden.

Het bestuur.